Debates: Skolēni pret politiķiem
7. februārī Cēsu Valsts ģimnāzijā Skolēnu domes rīkojās debatēs satikās 6 politiķi un 6 skolēni, debatējot par 6 rezolūcijām.
Klasiskā debašu formātā dalībnieki, kritiski vērtējot informāciju, loģiski izsakot un aizstāvot savu viedokli, izmantoja argumentus un pierādījumus, lai pārliecinātu klausītāju par savu teikto arī tad, ja tas ir pretējs paša viedoklim.
Pasākumā sastapās pieredze un jauniešu skolā iegūtās prasmes un zināšanas.
Skolēni un politiķi debatēja par aktuālām un vienkārši interesantām tēmām:
-
Vai mums vajadzētu aktīvi meklēt kontaktus ar citplanētiešiem?
-
Vai tehnoloģijas veicina cilvēku komunikāciju?
-
Vai 2+2 var būt 5?
-
Vai ekonomiskās sankcijas ir labs līdzeklis starpvalstu attiecību regulēšanā?
-
Vai Baltijas valstis vajadzētu apvienot federācijā?
-
Vai viss ir slikti?
-
Skolēnu komanda triumfēja ar rezultātu 4 pret 2.

Paraugdebates izstādē "Skola 2025"
Divas dienas izstādē tika demonstrēta Biedrības "Debašu centrs" dalībskolu debašu paraugspēle.
Cēsu Valsts ģimnāzijas debatētāji izaicināja Iecavas vidusskolas un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas debatētāju komandas debatēt par tēmu: “Jauniešiem pēc studijām būtu/nebūtu jāatgriežas savā dzimtajā pusē”.
Debašu paraugspēles iniciatori Cēsu Valsts ģimnāzijas jaunieši - Eduards Kristers Lusta, Mārcis Andersons, Laura Auziņa, Eva Rute, Sabīne Vasile, Marta Indriksone, Kitija Tomiņa.
Debatēs piedalījās:
Iecavas vidusskolas debatētāji - Megija Stārastiņa, Patrīcija Felicita Pavāre, Georgs Derkačs
(trenere Vita Ķērpe).
Rīgas Valsts 1. ğimnāzijas debatētāji - Nora Nagobade, Edgars Stašāns, Pēteris Vītols
(trenere Zaiga Tenisone).

Izglītojošā viesošanās Liepnā
29. janvārī Biedrības Debašu centrs Latgales reģiona koordinatore Rita Murāne-Rutka un Eva Vovka (Daugavpils Valsts ģimnāzija) Alūksnes novada, A. Grāvīša Liepnas pamatskolā, ERASMUS+Latvijas Jaunatnes līdzdalības projekta “Sarunu karuselis” (identifikācijas Nr. 2024-1- LV02-KA154-YOU-000217862 projekta ietvaros iepazīstināja skolas pašpārvaldes dalībniekus ar debašu un argumentācijas prasmēm.
Skolēni uzzināja, kā darbojas debašu kustība Latvijā, kādi ir tā pirmsākumi, ielūkojās dažādos debašu formātos, taču visbūtiskākais šķita likt skolēniem aizdomāties par viņu prasmi izteikties pārliecinoši sarunas vai diskusijas laikā. Skolēni apguva, kā pareizi veidot runu, nepiekrist tam, ko dzird un veikt secinājumus par dzirdēto. Skolēni ar degsmi iesaistījās aktivitātēs par apgalvojuma formulēšanu, tā pamatojumu, apgalvojumu apstrīdēšanu un izjautāšanu.
